راهنمای ثبت سفارش مشتری

قدم اول برای درآمد پایدار و ایجاد مشتری وفادار ثبت سفارش مشتریان هست.

لازمه قبل از شروع سفارش، به مشتری فرم ثبت نام رو بدیم، بعد از اینکه تکمیل کرد و تحویلمون داد، سفارشش رو انجام بدیم.

ثبت سفارش
ثبت سفارش

عنوان سفارش:

مشخص کنید چه کاری برای مشتری می خواین انجام بدید یا انجام دادید.

+ اگه اون کار در لیست نبود، از مدیریت عنوان ها اضافه کنید.

+ دقت کنید، مشتری های شما براساس همین عنوان ها دسته بندی میشن.


شماره موبایل:

شماره همراه مشتری را وارد کنید.

+ از دریافت مستقیم شماره همراه تا حدامکان خودداری کنید.

+ احتمال عدم ارائه شماره همراه یا شماره همراه اشتباه توسط مشتری یا وارد نمودن اشتباه آن توسط خودتون در دریافت مستقیم شماره، بیشتر هست.

+ در زمان شلوغی احتمال عدم دریافت شماره همراه مشتری به حداکثر می رسه و این به ضرر شماست.

+ توصیه میشه جهت ثبت صحیح و دقیق، شماره همراه مشتری رو از روی فرم های ثبت نام وارد کنید.

+ امکان ثبت شماره همراه از روی فرم ثبت نام در هر زمانی وجود دارد.


نام و نام خانوادگی:

نام و نام خانوادگی مشتری را وارد نمائید.

+ اگر مشتری قبلا از شما خدمات گرفته باشه، نام و نام خانوادگی به صورت خودکار تکمیل میشه.


وضعیت انجام:

سفارش مشتری را انجام داده اید یا هنوز انجام ندادید؟

+ سفارش های انجام نشده رو می تونید از قسمت مدیریت سفارش، مشاهده و انجام دهید.


وضعیت پرداخت:

مشتری هزینه خدمات رو پرداخت کرده یا پرداخت نکرده؟

+ سفارش های پرداخت نشده رو می تونید از قسمت مدیریت سفارش، مشاهده و انجام دهید.


ارسال پیامک ثبت سفارش:

برای سفارش های انجام شده پیامک روند سفارش و سایر اطلاعات کسب و کارتون ارسال میشه.
+ توصیه میشه فعال باشه.
+ در صورت غیرفعال بودن این گزینه، به صورت پیش فرض پیامک ثبت انجام سفارش برای مشتری ارسال نمی شه.
+ در صورت غیرفعال بودن این گزینه کانال اطلاع رسانی، اطلاعات واریز وجه، آدرس و تلفن برای مشتری پیامک نمی شود.

ارسال کانال اختصاصی:

در پیامک ثبت سفارش، لینک کانالتون برای مشتری ارسال میشه.
+ توصیه میشه فعال باشه.
+ در صورت غیرفعال بودن این گزینه، به صورت پیش فرض کانال اطلاع رسانی برای مشتری ارسال نمی شه.

ارسال اطلاعات واریز وجه:

در پیامک ثبت سفارش های پرداخت نشده، اطلاعات واریز وجه برای مشتری ارسال میشه.
+ توصیه میشه فعال باشه.
+ در صورت غیرفعال بودن این گزینه، به صورت پیش فرض کانال اطلاع رسانی برای مشتری ارسال نمی شه.

ارسال آدرس:

آدرس تون به پیامک ثبت سفارش اضافه و برای مشتری ارسال میشه.


مبلغ کل سفارش:

هزینه کل سفارش چقدر شده؟

+ برای سفارش های پرداخت شده مبلغ سفارش الزامی نیست.


پیش پرداخت:

مشتری چقدر پیش پرداخت داشته؟

+ برای سفارش های پرداخت شده،  پیش پرداخت الزامی نیست.


مانده حساب:

پیش پرداخت مشتری از مبلغ کل سفارش کسر و مانده حساب به صورت خودکار نمایش داده میشه.

+ برای سفارش های پرداخت شده، مانده حساب باید صفر باشه.


#اطلاعات بیشتر

شماره تلفن اظطراری:

اگه مشتری شماره اظطرای برای سفارش اعلام کرده بهتره اینجا ثبت کنید.

توضیحات:

شما می توانید توضیحات تکمیلی خودتون یا مشتری رو در این قسمت بنویسید.


# یکی از تصورات اشتباهی که کاربران در شروع و هنگام مواجهه با ثبت سفارش دارند اینه که کلیه اطلاعات رو باید ثبت کنند.

+ فقط کاری که انجام دادین و شماره موبایل رو ثبت کنید.

+مشتری اطلاعات رو در فرم ثبت نام برای شما نوشته و نباید به صورت مسقیم اطلاعات رو از مشتری بگیریم.

1-نحوه ثبت سفارش انجام شده و پرداخت شده:

برای ثبت سفارش هایی که مشتری هزینه اون رو رو پرداخت کرده و شما سفارش رو انجام دادین فقط عنوان سفارش و شماره موبایل الزامی هست.

2-نحوه ثبت سفارش انجام شده و پرداخت نشده:

برای ثبت سفارش هایی که مشتری هزینه اون رو پرداخت نکرده و شما سفارش رو انجام دادید فقط عنوان سفارش و شماره موبایل و مبلغ کل و پیش پرداخت وارد کنید.

+ بهتره در صورت مشخص بودن هزینه خدمات، کل مبلغ رو از مشتری دریافت کنید.

+ اگه مبلغ کل سفارش مشخص نیست به عنوان پیش پرداخت از مشتری مبلغی دریافت کنید.

+ برای سفارش هایی که از کارت شخصی پرداخت داشتید، حتماً این مبالغ رو به علاوه مالیات اون از مشتری دریافت کنید.

+ سفارش های پرداخت نشده رو می تونید از قسمت مدیریت سفارش، مشاهده یا ویرایش کنید.

3-نحوه ثبت سفارش انجام نشده و پرداخت شده:

برای ثبت سفارش هایی که مشتری هزینه اون رو پرداخت کرده و شما سفارش رو انجام ندادید فقط عنوان سفارش و شماره موبایل رو وارد کنید.

+ سفارش های انجام نشده رو می تونید از قسمت مدیریت سفارش، مشاهده یا ویرایش کنید.

+ در صورتی سایتی مشکل دار هست به مشتری اطلاع و اعلام بشه که روند سفارش رو از طریق پیامک اطلاع رسانی می کنید و نیازی به تماس و پیگیری مشتری نیست.

3-نحوه ثبت سفارش انجام نشده و پرداخت نشده:

برای ثبت سفارش هایی که مشتری هزینه اون رو پرداخت نکرده و شما سفارش رو انجام ندادید فقط عنوان سفارش و شماره موبایل رو وارد کنید.

+ بهتره در صورت مشخص بودن هزینه خدمات کل مبلغ رو از مشتری دریافت کنید.

+ اگه مبلغ کل سفارش مشخص نیست به عنوان پیش پرداخت از مشتری مبلغی دریافت کنید.

+ برای سفارش هایی که از کارت شخصی پرداخت داشتید، حتماً این مبالغ رو به علاوه مالیات اون از مشتری دریافت کنید.

+ سفارش های پرداخت نشده رو می تونید از قسمت مدیریت سفارش، مشاهده یا ویرایش کنید.

+ در صورتی سایتی مشکل دار هست به مشتری اطلاع و اعلام بشه که روند سفارش رو از طریق پیامک اطلاع رسانی می کنید و نیازی به تماس و پیگیری مشتری نیست.

۲ دیدگاه ها

    • سلام و احترام آقای صادقی
      روند ثبت نام بررسی شد و مسئله ای وجود نداشت.
      لطفا جهت بررسی تکمیلی با پشتیبانی ۰۹۱۷۸۱۵۵۸۴۷ تماس بگیرید تا این مسئله رو با هم حل کنیم.
      سپاس از همراهی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *