راهنمای ثبت سفارش مشتری
قدم اول برای درآمد پایدار و ایجاد مشتری وفادار ثبت سفارش مشتریان هست.
لازمه قبل از شروع سفارش، به مشتری فرم ثبت نام رو بدیم، بعد از اینکه تکمیل کرد و تحویلمون داد، سفارشش رو انجام بدیم.
عنوان سفارش:
مشخص کنید چه کاری برای مشتری می خواین انجام بدید یا انجام دادید.
+ اگه اون کار در لیست نبود، از مدیریت عنوان ها اضافه کنید.
+ دقت کنید، مشتری های شما براساس همین عنوان ها دسته بندی میشن.
شماره موبایل:
شماره همراه مشتری را وارد کنید.
+ از دریافت مستقیم شماره همراه تا حدامکان خودداری کنید.
+ احتمال عدم ارائه شماره همراه یا شماره همراه اشتباه توسط مشتری یا وارد نمودن اشتباه آن توسط خودتون در دریافت مستقیم شماره، بیشتر هست.
+ در زمان شلوغی احتمال عدم دریافت شماره همراه مشتری به حداکثر می رسه و این به ضرر شماست.
+ توصیه میشه جهت ثبت صحیح و دقیق، شماره همراه مشتری رو از روی فرم های ثبت نام وارد کنید.
+ امکان ثبت شماره همراه از روی فرم ثبت نام در هر زمانی وجود دارد.
نام و نام خانوادگی:
نام و نام خانوادگی مشتری را وارد نمائید.
+ اگر مشتری قبلا از شما خدمات گرفته باشه، نام و نام خانوادگی به صورت خودکار تکمیل میشه.
وضعیت انجام:
سفارش مشتری را انجام داده اید یا هنوز انجام ندادید؟
+ سفارش های انجام نشده رو می تونید از قسمت مدیریت سفارش، مشاهده و انجام دهید.
وضعیت پرداخت:
مشتری هزینه خدمات رو پرداخت کرده یا پرداخت نکرده؟
+ سفارش های پرداخت نشده رو می تونید از قسمت مدیریت سفارش، مشاهده و انجام دهید.
ارسال پیامک ثبت سفارش:
ارسال کانال اختصاصی:
ارسال اطلاعات واریز وجه:
ارسال آدرس:
آدرس تون به پیامک ثبت سفارش اضافه و برای مشتری ارسال میشه.
مبلغ کل سفارش:
هزینه کل سفارش چقدر شده؟
+ برای سفارش های پرداخت شده مبلغ سفارش الزامی نیست.
پیش پرداخت:
مشتری چقدر پیش پرداخت داشته؟
+ برای سفارش های پرداخت شده، پیش پرداخت الزامی نیست.
مانده حساب:
پیش پرداخت مشتری از مبلغ کل سفارش کسر و مانده حساب به صورت خودکار نمایش داده میشه.
+ برای سفارش های پرداخت شده، مانده حساب باید صفر باشه.
#اطلاعات بیشتر
شماره تلفن اظطراری:
اگه مشتری شماره اظطرای برای سفارش اعلام کرده بهتره اینجا ثبت کنید.
توضیحات:
شما می توانید توضیحات تکمیلی خودتون یا مشتری رو در این قسمت بنویسید.
# یکی از تصورات اشتباهی که کاربران در شروع و هنگام مواجهه با ثبت سفارش دارند اینه که کلیه اطلاعات رو باید ثبت کنند.
+ فقط کاری که انجام دادین و شماره موبایل رو ثبت کنید.
+مشتری اطلاعات رو در فرم ثبت نام برای شما نوشته و نباید به صورت مسقیم اطلاعات رو از مشتری بگیریم.
1-نحوه ثبت سفارش انجام شده و پرداخت شده:
برای ثبت سفارش هایی که مشتری هزینه اون رو رو پرداخت کرده و شما سفارش رو انجام دادین فقط عنوان سفارش و شماره موبایل الزامی هست.
2-نحوه ثبت سفارش انجام شده و پرداخت نشده:
برای ثبت سفارش هایی که مشتری هزینه اون رو پرداخت نکرده و شما سفارش رو انجام دادید فقط عنوان سفارش و شماره موبایل و مبلغ کل و پیش پرداخت وارد کنید.
+ بهتره در صورت مشخص بودن هزینه خدمات، کل مبلغ رو از مشتری دریافت کنید.
+ اگه مبلغ کل سفارش مشخص نیست به عنوان پیش پرداخت از مشتری مبلغی دریافت کنید.
+ برای سفارش هایی که از کارت شخصی پرداخت داشتید، حتماً این مبالغ رو به علاوه مالیات اون از مشتری دریافت کنید.
+ سفارش های پرداخت نشده رو می تونید از قسمت مدیریت سفارش، مشاهده یا ویرایش کنید.
3-نحوه ثبت سفارش انجام نشده و پرداخت شده:
برای ثبت سفارش هایی که مشتری هزینه اون رو پرداخت کرده و شما سفارش رو انجام ندادید فقط عنوان سفارش و شماره موبایل رو وارد کنید.
+ سفارش های انجام نشده رو می تونید از قسمت مدیریت سفارش، مشاهده یا ویرایش کنید.
+ در صورتی سایتی مشکل دار هست به مشتری اطلاع و اعلام بشه که روند سفارش رو از طریق پیامک اطلاع رسانی می کنید و نیازی به تماس و پیگیری مشتری نیست.
3-نحوه ثبت سفارش انجام نشده و پرداخت نشده:
برای ثبت سفارش هایی که مشتری هزینه اون رو پرداخت نکرده و شما سفارش رو انجام ندادید فقط عنوان سفارش و شماره موبایل رو وارد کنید.
+ بهتره در صورت مشخص بودن هزینه خدمات کل مبلغ رو از مشتری دریافت کنید.
+ اگه مبلغ کل سفارش مشخص نیست به عنوان پیش پرداخت از مشتری مبلغی دریافت کنید.
+ برای سفارش هایی که از کارت شخصی پرداخت داشتید، حتماً این مبالغ رو به علاوه مالیات اون از مشتری دریافت کنید.
+ سفارش های پرداخت نشده رو می تونید از قسمت مدیریت سفارش، مشاهده یا ویرایش کنید.
+ در صورتی سایتی مشکل دار هست به مشتری اطلاع و اعلام بشه که روند سفارش رو از طریق پیامک اطلاع رسانی می کنید و نیازی به تماس و پیگیری مشتری نیست.
سلام می خوام ثبت نام کنم مشخصات و شماره همراه ثبت می کنم رمز هم میدم ولی ثبت نام انجام نمیشه
سلام و احترام آقای صادقی
روند ثبت نام بررسی شد و مسئله ای وجود نداشت.
لطفا جهت بررسی تکمیلی با پشتیبانی ۰۹۱۷۸۱۵۵۸۴۷ تماس بگیرید تا این مسئله رو با هم حل کنیم.
سپاس از همراهی شما